ساخت، روایی سنجی و اعتباریابی چک‌لیست تشخیصی ناتوانی‌های یادگیری

بهار رشیدی؛ سالار فرامرزی؛ مهدری رحمانی ملک آباد؛ مرضیه سلطانی

دوره 12، شماره 46 ، دی 1400، ، صفحه 89-112

https://doi.org/10.22054/jem.2022.61804.2193

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف ساخت، روایی‌سنجی و اعتباریابی چک‌لیست تشخیصی ناتوانی‌های ‌یادگیری انجام شد. با توجه به اهداف و ماهیت تحقیق از روش پژوهش ‌توصیفی و از نوع آزمون‌سازی استفاده شده است. جامعه‌آماری پژوهش شامل کلیه دانش‌آموزان مدارس مقطع ابتدایی (دوره ‌اول و دوم) شهر نجف‌آباد می‌باشند. نمونه آماری شامل 180 دانش‌آموز است که به روش ...  بیشتر